onsdag 31 juli 2013

Rotation

Det känns som om jag roterar männen i mitt huvud. Först den ena, sen den andra och sist den tredje. Och kanske någon annan mellan det. Nu har de i alla fall minimerats till två, och jag är glad att jag åtminstone bara har två av dom i min skalle i vissa situationer, för det räcker bra det.

Ibland blir jag som så att när jag har fina män i min närhet - som ger mig komplimanger och är charmiga och som jag vet kommer försvinna bort och det är inte säkert att man ser de mer igen - vill jag att de bara ska försvinna nu. På en gång. Så att jag slipper känna ilningar i kroppen utan någon som helst anledning. Så att jag inte när som helst, helt oförberedd blir äckligt glad när människan råkar vara på några meters avstånd.

Mina elaka tankar: Varför måste jag sluta tänka?
Mina snälla tankar: Jo för det är dumt och onödigt. Förstår du inte det?
Elaka: Onödigt. Dumt. Men så jävla härligt.
Snälla: Sluta tänka så, det är typ förbjudet. Nästan i alla fall.
Elaka: Eller inte alls.
Snälla: Suck, sluta, det finns inte en chans att det kommer att ske.
Elaka: Men då är det ju inte fel att endast drömma om det?
Snälla: Jo, för det fuckar upp vår gemensamma hjärna.
Elaka: Sluta förneka mig och erkänn att du lever på min existens. Du älskar att jag finns, trots att det känns som om jag drar ned dig vet du att jag i själva verket göder dig med allt jag gör för dig. Jag ger ditt liv spänning, kan du inte se det?
Snälla: Du förpestar mig.
Elaka: Jag hjälper dig. Förresten är din hjärna redan uppfuckad, inte mycket att göra åt nu så du kan lika väl ge efter och inse att du vill att jag ska finnas. Du vill ha mina tankar och sluta upp med dina resonabla tankar för innerst inne vet du att du vill det jag tänker, det är bara det att du är för medveten om att det är fel i din värld att du aldrig skulle agera på det. Plus att du tror att det aldrig kommer att hända. Men vet du vad? Konstigare saker har hänt, och det är inte bara i böcker såna här saker sker. Kan DU få in det i din hjärna?
Snälla: Jag hatar dig. (För att jag vet att du har rätt.)
Elaka: Och jag hatar dig för att du är så förbannat jävla resonabel när livet handlar om att drömma, för där är allting acceptabelt. Till och med det som du anser är så "förbjudet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar