torsdag 31 januari 2013

Varför skriver jag här?

Ibland undrar jag varför jag skriver. Här. Vad är meningen med det. Ibland undrar jag, för när det känns som om tomheten inom mig behöver fyllas ut med något (ja vad?) vänder jag mig hit. Men jag vet inte allvarligt talat vad jag får ut det. Jag vet inte vad det ger mig. Egentligen vet jag nog, att det på något vis känns bra, att dela ut det i cybervärlden, men det känns inte alltid logiskt. Ibland vill jag bara skriva alla mina framtida ord i ett skrivblock och låta det vara nog, låta de bo där, inte här. För att det är personligt. För att ingen egentligen förutom jag behöver/bör/borde ta del av mina ord. Ändå skriver jag här, och jag undrar om det mer är så att jag pinar andra än mig själv genom att skriva här. Det hade varit skillnad, kanske, om jag visste att det gav någon något. Men nu? Jag sitter och lyssnar på King Charles och mina ben gör ont för jag suttit still i samma ställning för länge och jag bara tänker, tänker, tänker, men varför skriver jag vad jag tänker? Varför låter jag er ta del av mitt innersta, när det bara är jag som uppskattar det? Jag menar inte att låta negativ, det gör mig egentligen inget, det är bara så komiskt och så väldigt konstigt att man inte håller vissa saker för sig själv bara.

Hm. Får se om jag tar bort det jag just skrev. Vissa saker är så väldigt orelevanta för andra. Varför har jag ens skapat en blogg? Jag är inte en bloggerska, jag erkänner väldigt sällan att jag har en blogg och jag vill för allt i världen inte att någon ska kunna förknippa mig med den då den är så... så... jag vet inte vad... olik mig? Om man känner mig och läser det här kan man säkert förstå att det är jag som sitter och skriver det här, men om man inte gör det... varför läser man då det här?

Ibland är det skönt att lämna vissa platser utan att folk märker det. (Jag menar INTE livet, sådant tänkande är inte okej för någon.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar