tisdag 14 maj 2013

Blåmärken, blommig klänning och en ständig närvaro av alkohol

Och hela hela tiden lyckas jag få nya blåmärken. På benen främst. Vill gå runt i min blommiga, ryggflashande klänning hela tiden men samhället säger åt mig att det är fel, du måste byta kläder Sofi, du måste byta kläder!  Så jag byter kläder. Har på mig blommiga leggins i regnet och diverse halsdukar jag sveper om min kropp. Någonstans inom mig känner jag något jag inte kan definiera, världen känns så rätt men samtidigt så komplicerad och konstig. Får lite småångest över ekonomin jag har, spenderar alldeles för mycket pengar på "fel" saker (alkohol, mat, alkohol, mat) och inser att alla mina kläder täcker mina axlar, vilket är för varmt nu, för det är ju typ sommar. Antar att det faktiskt är det, sommar. Känns som om jag inte har varit hemma på evigheter, ska bort från huset senast fredag igen, men jag gillar det, gillar känslan av att livet är flyktigt och det är bara ta sitt pick och pack och försvinna iväg någonstans och vara med om en massa äventyr och dricka för mycket alkohol, för det är sånt man gör, alkohol är kul, och det är inget fel med att erkänna det trots att alkohol är så himla konstigt och gör folk så himla ledsna, och aggressiva, och bara allmänt dumma.

P.S. Lyssna på The xx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar